Jørn Andreas Arnesen

Jørn Andreas Arnesen er leder av Oppegård Venstre og styremedlem og leder av VO-utvalget i Akershus Venstre. Han sitter i Oppegård Kommunestyre og er inne i sin andre periode som nestleder i kommunens Utvalg for miljø og plan.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Jørn Andreas Arnesen

Jørn er utdannet ingeniør og bedriftsøkonom og arbeider som Seniorrådgiver for forsvarsdepartementet med oppgaver innen sikkerhet. Han har bakgrunn fra Datatilsynet som seksjonssjef, fra Statens jernbanetilsyn som sikkerhetsrevisor og fra den private revisjonsbransjen.

Jørn er opptatt av miljø- og naturvern og av å verne de nære naturområdene. "Vern av Svarskog" er ett stikkord for hans engasjement i Venstre. Arbeidet i Jernbanetilsynet har gitt ham god innsikt i samferdsels- og jernbanepolitikk og gjort ham til en varm tilhenger av moderne, høyhastighets jernbane og nytt dobbeltspor for jernbanen sydover fra Oslo. I Datatilsynet arbeidet han med innføringen av nytt personvernregelverk og med personvern i regi av Europarådet — arbeid som ga sterk og varig interesse for personvernspørsmål.

Jørn er gift og har tre nesten voksne barn. Han bor på Mastemyr, like i nærheten av Kolbotn, sammen med familien, hund, katt og motorsykkel.

Kontaktinformasjon:
Adresse: Knausen 14, 1414 Trollåsen
Tlf: 66 80 84 31 (p), 977 86 282 (m)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**