På hver vår klode

Frp avviser årsakene som FNs klimapanel har kommet frem til om jordas oppvarming. Frp mener vi nå er inne i et CO2 hysteri og at klimadebatten er overdrevet. Frp og Venstre er bokstavelig talt på hver vår klode.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Jorda

Frps holdninger i miljøpolitikken er ene og alene nok til at jeg mener Venstre ikke kan sitte i regjering med Frp. Hensynet til miljøet og jordas helsetilstand, er en av bærebjelkene for Venstres politikk. Da er Frp en umulig regjeringspartner hvor partiene må stå inne for felles politikk på alle områder hver dag. Det er stor forskjell på det, til å samarbeide kun om enkeltsaker i kommunestyret eller på Stortinget.

Hvis man ønsker en borgerlig regjering i 2009 som tar FNs klimapanel på alvor, kan man ikke stemme på Frp. Hvis Frp kommer i regjering sammen med andre partier, så får Venstre heller konsentrere seg om sin politikk på Stortinget og lokalt. Vi selger ikke sjela vår, eller enda verre: klodens helsetilstand for svarte limousiner og regjeringstaburetter.

Tonje Løwer Gurholt

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**