Lill Therese Sandvik Solvi – et 1/2 år i Namsos kommunestyre for partiet Venstre

Lill Therese Sandvik Solvi er utdannet adjunkt og har tidligere undervist ved Olav Duuns videregående skole. Hun er for tiden ansatt som kundeserviceleder og kompetanseansvarlig ved Opplysningen 1881 AS, avdeling Namsos.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Her er noen av hennes refleksjoner etter et 1/2 år som folkevalgt i Namsos kommunestyre:

Jeg tror oppriktig på Venstres berettigelse i norsk politikk både på et lokalt og rikspolitisk plan. Tiden vi lever i krever omtanke for helheter og blikk for aktuelle strømninger i tiden. Om vi ikke klarer å inkludere enkeltmenneskene for fellesoppgavene, vil det på sikt rokke ved stabiliteten i samfunnet vårt. — Akkurat det bekymrer meg, og akkurat det er det venstrepolitikken er så godt egnet for å håndtere. —Om vi har gjort en jobb i så måte i Namsos kommunestyre skal jeg ikke dvele for mye med akkurat nå. Jeg betrakter det å sitte i kommunestyret som et tillitsverv og en borgerplikt. Vi er fire i fra Venstre i samarbeidskonstellasjonen. Vi samarbeider godt med de andre partiene, og jeg mener for min del at vi har balansert godt mellom fornuft og nødvendigheter. — For det er meget begrenset valgfrihet i de kommunale budsjettene våre. Og ikke minst, det er en kunst som "liten" å kjøre de sakene hvor Venstres politikk kan gjøre forskjellen. Der må vi bli flinkere, avslutter Lill Solvi.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**