Ap-støtte til Venstres boligpolitikk

Flere kommunale boliger er ikke bare god sosialpolitikk — det er også god økonomisk politikk. I dag bruker kommunen cirka 9-10 millioner kroner årlig på å betale for plasser på hospits, hotell og i campinghytter. Det er dårlig bruk av penger! Tiden må derfor være inne for å investere i flere boliger, skriver tonaangivende Ap-topper i Rogalands Avis i dag, og gir full støtte til Venstres boligpolitikk for vanskeligstilte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

En hospitsplass — et lite rom uten bad — koster rundt 14.000 kroner i måneden. Månedsleie for en campinghytte kommer opp i 30.000 kroner i måneden! Det er lett å regne seg til at kommunen ville spart mange kroner på å eie flere nøkterne boliger, i stedet for å søle vekk penger på boforhold som i alle fall er på grensen av det verdige.

Ap-toppene Greta Bryne og Odd Kristian Reme konstaterer at Kommunalstyret for levekår som nå er under ledelse av Venstres Per A. Thorbjørnsen har har endret boligpolitikken i tråd med det økte behovet for boliger ovenfor vanskeligstilte og konstaterer at Venstre er krystallklare i denne saken.

Venstre har lenge påpekt at det har vært nødvendig med økte midler til kjøp av boliger i en situasjon der rundt 220 personer står i kø for å få kommunal bolig.

Les hele artikkelen i Rogalands Avis her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**