Innherred er overmoden for sammenslåing

Stortingsrepresentant Andre N. Skjelstad mener Innherred er overmoden for kommunesammenslåing. NTS Gallup har gjort en undersøkelse som viser at 55% av innbyggerne i Trøndelag støtter sammenslåing av egen kommune. Målingen viser også at Venstre er det partiet som har flest velgere som støtter sammenslåing av kommuner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

-Venstre vil gjerne ha sterkere kommuner for å møte fremtidens utfordringer, sier Skjelstad, ikke minst i tilknytning til samhandlingsreformen på helse. Skjelstad mener at det på Innherred er overmodent for sammenslåing, det gjelder ikke minst hans egen kommune Verran, men også Mosvik.

Han er derimot ikke sikker på at kommunesammenslåing er riktig vei å gå for Namdalen. Skjelstad har tidligere tatt til orde for en sammenslåing av Levanger og Verdal. -Kommunesamarbeid passer best for enkelte områder, men problemet er underskudd av folkestyre. Det blir ordførere og rådmenn som styrer, sier Andre N. Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**