Reglene er strenge nok

– Reglene er mer nok strenge når det gjelder kontroll med skjenkestedene i Bergen. Det at man enkelte steder i landet har dårlige rutiner bør ikke få konsekvenser for Bergen, sier bystyrerepresentant for Venstre, Anders Skoglund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Øl

Det er positivt at man kurser både politikere, politi og næringen selv, men å skrike ulv i tide og utide er gjør mer vondt en godt. Folk i utelivsbransjen gjør en viktig jobb og må ikke føle seg nervøse og redde når de går på jobb. Alle kan gjøre feil av og til å utelivsbransjen er intet unntak, sier Skoglund.

Venstre ønsker også å ta en gjennomgang av prikkbelastningsystemet. Det å måtte risikere å miste skjenebevilgningen for førtegangs fortredelse er etter Venstres syn en sterk overdrivelse. Det er stor forskjell på å gjøre grove overtramp og det å gjøre menneskelige feil, sier Skoglund.

Anders Skoglund

Venstre ønsker en god og Venstre ønsker en streng og fornuftig alkoholpolitikk som tar hensyn til både næringen og borgerne. Vi anerkjenner at alkohol er et samfunnsproblem, men mener man kan ikke drive og forfølge en hel næring av den grunn, avslutter Skoglund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**