Full fart på Asak

Et enstemmig formannskap ga i dag klar beskjed om at OPS-prosessen på Asak skal gå videre uten stopp. — Det er vedtatt at skolen skal stå ferdig til skolestart 2011, og det står vi fortsatt ved, slår Skedsmo Venstres leder Boye Bjerkholt fast.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Fjell skole

Foto: Stine Bjørndal Osnes

I formannskapsmøtet la rådmannen frem et notat som pekte på at det manglet bevilgninger til å drifte skolen i 2011.

— Det er en sak vi må komme tilbake til under budsjettbehandlingen, men det er ingen grunn til å stoppe prosessen nå. Det er ikke før i desember at kommunen vil måtte velge mellom forslagene fra de tre pre-kvalifiserte tilbyderne, og det er på samme tid som budsjett for 2010 og handlingsplan for 2011-2013 skal vedtas, utdyper Bjerkholt.

— Slik sett er det ingen ting som er forandret. Kommunestyret har vedtatt at skolen skal være ferdig til skolestart 2011, og det ligger til grunn. Byggeprosessen går videre som planlagt, og i budsjettbehandlingen vil vi komme tilbake til finansieringen av selve driften av skolen, avslutter Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**