Venstre i førersetet mot ett Agderfylke

Venstre er det partiet på Sørlandet som fremfor noe annet har innsett nødvendigheten av å slå sammen Agder-fylkene. Dette kom klart til uttrykk i en paneldebatt arrangert av Fædrelandsvennen i Lillesand torsdag 3. september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

I debatten uttalte Venstres Øystein Haga at Fremskrittpartiets motarbeidelse av fylkessammenslåingen er å betrakte som “småtenkning”.
Haga påpekte at han hadde brukt 16 år av sitt politiske liv til å arbeide for sammenslåing.

Øystein Haga heime 2

-“Sammen er vi sterke” framhevet han i debatten, som det er lagt ut utdrag av på Fædrelandsvennens nettsider.

Agder Venstre ett fylke

Venstres hastverk med å få gjennomført denne overmodne reformen kom klart til uttrykk i felles fylkesårsmøte som ble avholdt i Aust-Agder Venstre og Vest-Agder Venstre tidligere i år. Der ble det fattet samstemmige og forpliktende vedtak om å slå sammen fylkespartiene. Venstre på Sørlandet har deretter ansatt en felles fylkessekretær, som bor i Arendal og har sin kontorplass noen minutters kjøretur lenger vest i Kongens gate i Kristiansand.

Anne Margrethe Larsen og Øystein Haga
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**