Nå mobiliseres det for fullt

Nå starter innspurtsmobiliseringen. Frivillige møtes og det jobbes over hele fylket for å få ut budskapet om Venstres nøkkelrolle i forhold til politiske veivalg og regjering.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Venstres landsmøte 2009, middag, kveld

Foto: Steinar Haugsvær

– Venstres kamp for Rogalands-mandat kan avgjøre hele regjeringsspørsmålet, så små marginene er nå. Vi skal hente fram våre gamle velgere i innspurten, sier Venstres Gunnar Kvassheim.

NTNU-professor Anders Todal Jenssen mener Venstres tilbakegang i Rogaland på dagens måling for Stavanger Aftenblad og Haugesunds Avis stemmer dårlig med landstallene.
– De aller fleste undersøkelsene tyder på at Venstre vil øke litt til mandag. Jeg ser ikke helt hvorfor Gunnar Kvassheim og Venstre i Rogaland skulle gjøre det dårligere enn i landet for øvrig, sier Todal Jenssen.

Endel av Venstres frivillige samles i dag på partikontoret i Stavanger, fra 1400, deretter går det slag i slag, med hustandsaksjoner, ringerunder, standsaktivitet over hele fylket og bruk av SMS og sosiale medier.

-Oppgaven er å forsterke budskapet om Venstres løsninger for miljø, kunnskap og velferd, sier fylkesleder Helge Solum Larsen. Vi trenger endringer for å skape god næringsutvikling, starte arbeidet for å bli et lavutslippssamfunn og gi lærerne de ressursene som er nødvendig for at skolen skal bli så god som vi ønsker.

Du kan allerede stemme Venstre her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**