Rekordøkning av Venstremedlemmer

Hvert annet-tredje minutt i de første dagene etter valget har det tikket inn en ny innmelding på nettsidene til Venstre. I tillegg både ringer og kommer folk personlig til Venstres hus i Oslo for å melde seg inn.
– Vi har fått over 800 nye medlemmer samlet på landsbasis på to arbeidsdager, forteller Sindre Westerlund Mork, fylkesleder i Østfold-

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Sindre Westerlund Mork

Foto: Ole Morten Melgård

— Til nå har medlemsmassen økt med ti prosent i løpet av ett og et halvt døgn. Her er ett eller annet eksepsjonelt som skjer. Mens jeg snakket med Venstres hus, fikk vi inn syv-åtte nye medlemmer på de ti minuttene jeg pratet med dem, sier Mork.
Av de ca 250 første som ble registrert er fler enn 20 fra Østfold, men det kommer fortsatt så mange inn at det tar tid før Venstre får oversikten.

— Dette er folk som oppfatter at Venstre og Lars Sponheim forsøkte å være ærlig og anstendig i valgkampen. De vil være med på å gi Venstre fornyet kraft. Det er ifølge mange av de skriftlige tilbakemeldingene. Vi får inn ufattelig mange sterke vitnesbyrd. Mange synes det fryktelig leit og ufortjent at valget skulle ende slik. Mange Venstresympatisører og —velgere har stemt taktisk på enten Ap eller Høyre, nå er det flere av disse som angrer, sier Mork.

—Jeg gleder meg allerede til neste valg. Vi skal på offensiven igjen. Venstre manglet bare 3000 stemmer på landsplan for å få 0,1 prosent mer og dermed over sperregrensa. Det hadde utløst sju mandater og borgerlig flertall, påpeker Mork.

Les artikkel på nettsidene til NRK Østfold.
Les artikkel på nettsidene til TV2.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**