– En respektert leder

— Det er vemodig at Erling Lae i dag har trådt av som byrådsleder. Han har satt sitt politiske preg på byen gjennom de siste tretten årene, og de siste ni som leder av byrådet. Venstre har ikke alltid vært enig i hans veivalg, men det er ingen tvil om at Lae vil bli husket som en markant leder i Oslo. Dette sier Venstres gruppeleder i Oslo bystyre, Ola Elvestuen, i en kommentar til Laes avgang.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ola Elvestuen på TV2

Foto: TV2

— Erling Lae har vært en god og samlende figur i Oslo, og ikke bare for dem som har stemt på ham. Det har vært en styrke. Venstre har jobbet sammen med Erling Lae om viktige saker for byen, blant annet innen byutviklingsområdet, når det gjelder satsingen på kollektivtrafikk og miljø, og i forhold til kultursatsingen f.eks. med etablering av nytt Munch/Stenersen-museum og nytt hovedbibliotek i Bjørvika, påpeker Elvestuen.

— Erling Lae har vært en god representant for Oslo, en respektert leder. Det kommer til å merkes at Erling Lae ikke lenger er byrådsleder i Oslo, sier Venstres gruppeleder Ola Elvestuen.

Venstres bystyregruppe takker Lae for innsatsen for byen og ønsker ham lykke til videre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**