56 nye medlemmer til St.Hanshaugen Venstre!

Etter et mindre bra Stortingsvalg for Venstre så opplever vi nå historisk situasjon hvor folk melder seg inn i partiet i store mengder. Mange har gitt uttrykk for at dette skyldes dårlig samvittighet med tanke på det dårlige valgresultatet og at de gjerne vil bidra til å løfte Venstre igjen. Venstres nekrologer virker å ha kommet litt vel prematurt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

St.Hanshaugen Venstre er et av de største lokallagene til Venstre i Oslo og har de siste ukene opplevd en helt fantastisk tilstrømning av nye medlemmer. Ved siste sjekk hadde St.Hanshaugen Venstre fått 56 nye medlemmer og nå starter jobben med å gi disse et tilbud om skolering og aktiviteter slik at man står sterkere rustet mot valget i 2011 og 2013.

-Det er gledelig at vi har fått så mange med oss, sier lokallagsleder Jan-Petter Holtedahl i en kommentar til Lokalavisen St.Hanshaugen.

St.Hanshaugen var også en av de bydelene hvor Venstre gjorde det best i Stortingsvalget med en oppslutning på 9,7%. Dette er noe å bygge videre på frem mot de neste to valgene og med alle de nye medlemmene som har kommet til og signalisert at de ønsker å aktivt bidra til å løfte Venstre så ser det lyst ut, veldig mye lysere enn det gjorde på valgnatten da resultatet ble klart.

Nye medlemmer oppfordres til å bli med på møter og aktiviteter som arrangeres både i regi av St.Hanshaugen Venstre og i regi av Oslo Venstre nå utover høsten. Det blir blant annet arrangert flere pubmøter med ulike politiske temaer og Venstreskolen som er Venstres skoleringsopplegg for de som ønsker å være mer aktive. Følg med på hjemmesidene til Oslo Venstre for oppdatert aktivitetsplan. Lokale aktiviteter vil bli informert om per epost fra lokallaget.

(Bilde: lokallagsleder Jan-Petter Holtedahl taler til medlemsmøte)

Medlemsmøte i St. Hanshaugen Venstre 21.september 2009

Foto: Torkild Strandvik