Vellykket olsokstevne i Kvelde

Det tradisjonsrike olsokstevnet samlet venstresympatisører fra hele Vestfold. Spekemat og rømmegrøt, politiske budskap og underholdning ble en fin sommerblanding.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det ble påstått at det var den 63. gangen olsokstevnet ble avviklet og alle var enige om at dette er en tradisjon vi må holde på. Kvelden var ganske regntung, men det gjorde ikke noe så lenge man kunne trekke inn i bygdetunets lokaler. Etter en kort introduksjon av fylkesleder Hilmar Flatabø tok nestleder i Venstre, Helge Solum Larsen ordet.

Innledning ved Helge Solum Larsen

Han la stor vekt på hva Venstre representerer når det gjelder miljø, småbedrifter og sosial omsorg. Her mente han regjeringen hadde sviktet totalt og siterte bl.a. SV’s Lars Egeland som mente enkeltmannsforetak var en trussel mot arbeidslivet.
En engasjert Solum Larsen pekte også på at det var kommet flere nye medlemmer i Venstre enn noen gang og at disse måtte få det de var interessert i; politikk og medvirkning. Han var på vei til Unge Venstres sommerleir ved Arendal og fikk bl.a. med seg ord på veien der initiativ fra UV om samarbeid med de lokale venstrelagene kunne bli bedre.

Samtale med Einar Klepaker fra Larvik Venstre

Etter den politiske innledningen var det mat og få og det nye i år var at det ble servert spekemat sammen med rømmegrøten. En fin variant.

Rømmegrøt ved Erna E. Olsen og H. Bast

Så var det tid for mat med undeholdning av Sølvi H. Lysnes og datteren Sofie. Nydelig sang hvor Sofies talent skal bli spennende å følge. Underholdningen endte med allsang der “Blåveispiken” ble fremført med noe varierende kvalitet ettersom det hadde vært noe tid siden siste sangøvelse for flere.

Underholdning med sang

Kvelden ble avsluttet med gambling i beste Venstreånd der premiene var gitt av flere av deltagerne. Premiepodiet var fullt av vin, bager, vesker, sjokolade, CD’er og varekurver.

Utlodning

Larvik Venstres Hallstein Bast ble storvinner med varekurv, stor bag og flott sjokoladeeske.

Det var tydelig at folk fikk det de ville ha og mente dette ble en olsokkveld av det minneverdige slaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**