Unge Venstre i framgang

Østfold Unge Venstre har doblet medlemstallet sitt siden januar. Onsdag var fylkeslaget samlet til årsmøte i Moss. Der ble Per Magnus Finnanger Sandsmark gjenvalgt som fylkesleder. – Det er gledelig at stadig flere østfoldinger vil være med på kampen for folkestyre, sosialt ansvar og miljøet, sa en godt fornøyd fylkesleder til Halden Arbeiderblad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Per Magnus Finnanger Sandsmark

Foto: Halden Arbeiderblad

Med seg i fylkesstyret har han nesleder Martine Løkke, Sarpsborg, økonomiansvarlig Tommy Olsen, Sarpsborg, styremedlemmene Roy Fredrik Molvig Dahl, Rygge og Joakim Hauge, Fredrikstad.

I tillegg møter lokallagslederne Benjamin Wikhaug, Moss, Signe Marie Kristensen, Nedre Glomma og Atal Faizi, Halden i fylkesstyret.

Som vara til fylkesstyret ble Christian Walle, Askim, Tonje Steen, Sarpsborg, Harald Løchen, Halden og Ingeborg Østby Laukvik, Halden valgt.

Østfold Unge Venstre har doblet medlemstallet sitt siden jul, og har i løpet av ett år fått tre lokallag opp på beina; Halden, Nedre Glomma og Moss og omegn. Det siste ble stiftet 1. september med 12 deltakere på stiftelsesmøtet.

Østfold UV vedtok tre politiske uttalelser: 1) Mangfoldig skoletilbud – ikke sparing til fant, 2) Klimakampen må skje lokalt og 3) De fattigste landene trenger et løft.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**