Venstre vil bestå

Fylkesråd for samferdsel May Valle liker dårlig den nye partimålingen som viser svakt resultat for Venstre. Men hun nekter å tro det går mot slutten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

kilde: Helgeland Arbeiderblad

— Vi må bare stå på videre, det er ikke alle som har oppdaget oss ennå. Vi er et lite parti med få frikjøpte politikere, sier Valle.

Fylkestingsgruppen for Venstre; Bjørg H.Jenssen, Franziska Wika og May Valle

Foto: Arild Djupvik

Partibarometeret for Nordland som ble presentert i Helgeland Arbeiderblad fredag viser at dersom det hadde vært stortingsvalg i morgen ville oppslutningen om Venstre vært laber. Bare 1,8 prosent av de spurte i undersøkelsen sier de ville stemt på partiet.

— Betyr dette at Venstre utraderes?

— Nei, det skal vi sørge for at det ikke blir. Så lavt som dette har vi ikke ligget før. Men vi har ikke ligget høyt på stortingsvalgene de seinere årene, sier Valle.

Hun understreker videre at det er tre år til neste stortingsvalg og at de i den perioden skal jobbe for å synliggjøre partiets politikk.

— Oljemotstanden øker, det er vekst i havbruksnæringen og i solcelleproduksjonen. Dette er noe vi i partiet har tro på bedre rammebetingelser for. Nå har vi som mål å besøke 1000 bedrifter i løpet av 20 dager og i går var jeg på besøk hos fem bedrifter i Brønnøysund. Der jobbes det godt i vårt lokallag og det er masse ting som skjer der som er i vår ånd, sier Valle som vil kjempe videre for politikken hun har klokkertro på.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**