LPN – Lokalpolitisk nettverkssamling i Trondheim

Fredag og lørdag var mer enn 30 Venstrefolk fra Nord – og Sør-Trøndelag samlet til lokalpolitisk nettverkssamling i Trondheim. Hovedtema for samlingen var miljø- og velferdspolitikk, i tillegg til mediearbeid og valgkampplanlegging. Fra VHO stilte Steinar Haugsvær, Morten A. Hagen og Trine Skei Grande, som sammen med Guri Melby, både engasjerte og inspirerte forsamlingen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Trine Skei Grande på talerstolen under Venstres landsmøte 2010.

Foto: Daniel Rugaas

LPN – lokalpolitisk nettverk er samlinger for skolering og inspirasjon til tillitsvalgte og listekandidater. Helgens samling var den andre i 2010, med miljø- og velferdspolitikk som hovedtema. Trine Skei Grande holdt en engasjert innledning om Venstres velferdspolitikk, der hun blant annet fokuserte mye på at vi må ha enkeltmenneskets behov i sentrum, og prioritere mer til dem som trenger det mest.

Guri Melby

Foto: Cathrine D. Hagen

Sentralstyremedlem Guri Melby innledet om miljøpolitikk. Hennes viktigste budskap var at alle gode miljøsaker både er lokale, nasjonale og globale, og at vi trenger politisk initiativ i alle kommuner for å kutte i klimautslipp, minske foruresning og bevare biologisk mangfold.

Gruppearbeidet fredag og lørdag resulterte i flere konkrete forslag til utspill, både på miljøpolitikk og velferdspolitikk. – Jeg er godt fornøyd med samlingen og spesielt at så mange fra Trondheim deltok – 8 totalt. Det lover godt for programarbeidet og valgkampen. Og valgkampen – den starter nå! sa leder i Trondheim Venstre, Magne Mæhre.

Fra Trondheim deltok blant annet Ina Roll Spinnangr og Elisabeth Paulsen, som sitter til venstre på bildet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**