Venstre-skolen arrangert i Larvik

Venstres grupperom i Romberggata 4 ble benyttet og var et ideelt sted for Venstre-skolen som ble arrangert i Larvik 29. mars 2011. Ja, lokalitetene passet utmerket for en slik type samling, forteller organisatorisk nestleder og studieansvarlig i Vestfold Venstre, Karin S. Frøyd.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det rapporteres om fin stemning og god oppslutning om Venstre-skolen, trinn 1, med 9 deltakere fra Svelvik i nord til Larvik i sør. Det var Vestfold Venstre som inviterte til denne første lokale Venstre-opplæringen i år, og med Larvik Venstre som teknisk arrangør.

Politisk nestleder i Larvik Venstre, Trygve Storrønningen, var dyktig og inspirerende kursleder. Han loste deltakerne gjennom temaer som Venstres historie, Venstres viktigste politiske saker samt presse og mediearbeid. Det ble dvelt ofte og vel ved Venstres 10 liberale prinsipper. Disse prinsippene var også sentrale når en skulle jobbe med de praktiske oppgavene i plenum.

Fra venstre: Sonja Eidesmo, Anne Louise Tveitan, Jon Vegard Sparre, Jan Kulland og Trygve Storrønningen

Foto: Karin S. Frøyd

– Vi vet det er flere som ønsker å skolere seg og lære mer om Venstre. Da passer det fint å starte på trinn 1 på Venstre-skolen. Det vil være mulig for deltakelse på tilsvarende kurs til høsten, kan Karin S. Frøyd love på vegne av fylkesstyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**