Listerekord i Akershus

I dag ble det klart at Venstre stiller med lister i samtlige kommuner i Akershus. Det har ikke skjedd siden før 2. verdenskrig. – Dette er svært gledelig, og det lover godt fram mot lokalvalget, sier Christoffer Biong, fylkessekretær for Akershus Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Christoffer Biong er fylkessekretær for Akershus Venstre.

Foto: Ingeborg Kjos

Odd Einar Dørum er Venstres

Odd Einar Dørum er Venstres “listegeneral”.

Listene til lokalvalget i 2011 har nå blitt levert inn i samtlige kommuner i Akershus. – For første gang på over 70 år har alle innbyggere i Akershus muligheten til å stemme Venstre, så dette er en historisk rekord, sier Biong. -Vi har hatt et kontiunerlig fokus på å bygge organisasjonen, og vi har hatt en meget god medlemsutvikling i de siste årene. Jeg er glad for at mange har fått øynene opp for Venstres liberale politikk, og at de ønsker å stå på våre valglister rundt om i fylket.

I følge listegeneral Odd Einar Dørum er det første gang siden krigen Akershus Venstre har lister i samtlige kommuner i Akershus. På landsbasis ligger Venstre an til å klare å stille lister i over 300 kommuner. Tilsammen vil ca. 10 000 personer stå på Venstres lister rundt om i landet.

Se oversikten over hvem som er toppkandidater i de ulike kommunene i Akershus her.
Se også “På jobb for demokratiet” – et innlegg om listestilling og lokaldemokrati (liberal.no).

Vil ta grep for framtida
– Venstre står for en politikk som vil gjøre Akershus bedre rustet for framtida – en målrettet satsing på forskning og utdanning, på gründere og nye bedrifter, samt en kraftig økning i bevilgningene til kollektivtransport. Jeg tror Venstre har et stort potensiale fordi vi har den beste politikken for å møte de store utfordringene vi står overfor i Akershus, sier Inge Solli, førstekandidat for Akershus Venstre. Les mer om Akershus Venstres fylkesvalgliste her.

Video hentet fra YouTube. For full video klikk her.

Se også: Historiske valglister for Akershus Venstre: stortingsvalglister fra 1945-2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**