Ja til Nord-Jæren

Et overveldende flertall stemte for at Sandnes Venstre skal jobbe aktivt arbeid for kommunesammenslåing på medlemsmøte torsdag kveld. Sandnes Venstre blir dermed første parti i Sandnes som har programfestet kommunesammenslåing.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Programformuleringen som ble vedtatt var: “Venstre vil aktivt jobbe for sammenslåing av kommunene på Nord-Jæren”

– Dette er en spennende start på valgkampen, sier leder av Sandnes Venstre Stephen Meinich-Backe.

En presset arealsituasjon gir utfordringer i forhold til befolkningssammensetningen, vårt bo- og arbeidsmarked omfatter mange kommuner, og oppgaveløsning må stadig vekk løses i interkommunale ordninger, skrives det i programforslaget som så konkluderer: Sandnes Venstre mener at en kommunesammenslåing er svaret på en rekke utfordringer, for eksempel nasjonal og internasjonal gjennomslagskraft, demokrati, arealutnyttelse, klimautfordringer, tjenesteutvikling og en ansvarlig økonomisk politikk.

Framtidsrettet politikk for Nord-Jæren

Tove Frantzen, Sandnes, Rogaland

Foto: Tone Staven

Ordførerkandidat Tove Frantzen sier at hun synes dette er en framtidsrettet politikk for Nord-Jæren. – Jeg er glad for den solide støtten som kom fram på medlemsmøtet. Dette er et program jeg gleder meg til å gå til valg på, sier Frantzen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**