Svein Olav Bårdsen for Lyngen og Venstre

Svein Olav Bårdsen er Venstres toppkandidat i Lyngen. Han ser fram til et godt samarbeid med de andre partiene for Lyngens framtid.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Svein Olav Bårdsen i Lyngen V

Foto: Arne Teigen, Framtid i Nord

Svein Olav Bårdsen har åtte års fartstid som fast representant for AP i Lyngen. Fra 1999 til 2003 var han utvalgsleder for Kultur og undervisning. I siste periode har han ikke vært med siden han utdanner seg til navigatør i Tromsø og pendler mye. Han fant ut at han i grunnen var mer enig med Venstres hovedprofil: Småbedrifter, utdanning og miljø. -Jeg ville stemme Venstre lokalt, så jeg satte i gang å jobbe for en reetablering av Venstre i Lyngen. Vi klarte det til slutt med god hjelp fra fylkeslaget, sier Svein Olav Bårdsen.

Lokalt styre er på plass, så nå spørs det hva velgerne gjør. Han synes han har med seg gode folk og på den nærmeste på ista, Inga Lillevoll (23), som allerede er engasjert i mangt i bygda.

-Jeg ønsker primært å jobbe for kommunen og ser fram til samarbeid med både Arbeiderpartiet og de andre partiene for gode løsninger for Lyngens framtid, sier Svein Olav Bårdsen. Han deltok på årets fylkesårsmøte og er på fylkestingslista. -Jeg synes det er bra å ha god kontakt vertikalt i det politiske systemet. Det mangler jo bygdelistene. Venstre er i opposisjon for tida både på fylket og rikspolitikken, men det kan jo forandre seg fort. Det er bare å stemme Venstre annet hvert kalenderår, sier en nyglødd Venstremann i Lyngen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**