Venstres kunnskapskampanje på besøk på Tomb vgs

Unge Venstre-leder Sveinung Rotevatn, Østfold Venstres førstekandidat til fylkestinget Per Magnus Finnanger Sandsmark og Råde Venstres ordførerkandidat Christian Holstad Lilleng var onsdag på besøk på Tomb videregående skole i forbindelse med Venstres kunnskapskampanje, og de var imponert over det de så.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

– Tomb videregående skole er en av Rådes største arbeidsplasser, og det skulle bare mangle at vi ikke skulle ta med de på råd når vi skal lære om utdanningsistitusjonene i Råde og Østfold, forteller ordførerkandidat Lilleng. – Jeg er jo født og oppvokst noen kilometer unna skolen, men allikevel var denne omvisningen en vekker.

Unge Venstre-leder Sveinung Rotevatn har vært på besøk på Tomb vgs.

Foto: Mathias Fischer

De tre Venstre-toppene ble informert av informasjonssjef Kari-Mette Sundby, som kunne fortelle om hvilke utfordringer de ikke-fylkeskommunale skolene står ovenfor generellt og Tomb vgs spesielt. – Det var meget interessant å se hvordan en organisasjonseid skole drives og hvilke utfordringer den står ovenfor, forteller UV-leder Rotevatn. – Disse skoleeierne merker til daglig hvordan ulike regjeringsalternativer påvirker deres hverdag, og det er jo ikke til å stikke under en stol at de har det tøffere under en rød-grønn regjering enn en borgerlig.

Førstekandidat Sandsmark stilte Sundby mange spørsmål om hvilke linjevalg skole har og kan tenke seg å starte, og fikk både tanker og ønsker til svar. – Det er veldig viktig at vi ikke glemmer skoler som Tomb når vi snakker videregående skoler på fylkestingetr og i andre politiske fora. De konkurrerer ikke med de offentlige skolene, de er et supplement, og de utgjør et viktig bidrag i utdannelsen av unge.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**