Venstres drøm om fjordby

Drammen Venstre har laget en modell som skal vise at det er mulig å gjøre elvebyen til en fjordby. — Den har jo stor pedagogisk verdi. Den visualiserer at det er mulig, sier partiets ordførerkandidat Ulla Nordgarden. Jeg tror også mange har misforstått oss tidligere. Mange tror vi sier nei til havn, men vi ønsker oss kombinert aktivitet på Holmen, sier hun.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ulla Nordgarden og Ståle Sørensen vil ha fjordby på Holmen.

Foto: Arkiv

Modellen har allerede debutert på Venstres stands, og blir å finne utover sommeren og høsten for de som er interessert i partiets fjordbyløsning. Nordgarden mener det er vanskelig å se for seg hvor stor Holmen egentlig er, og hvor mye det faktisk er plass til.

Leder Ståle Sørensen i Drammen Venstre påpeker at det er mulig å opprettholde det meste av dagens havnevirksomhet på et langt mindre område enn i dag.

— De frigjorte arealene bør da ikke brukes til å utvide havnedriften, men til å utvikle området til bolig og næring, sier han, og viser til Oslo havn hvor man har effektivisert arealbruken betraktelig.

Les mer hos Drammens Tidende

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**