Vellykkede stands i Saltnes og Karlshus

Oppkjøringen til den avsluttende valgkampen er i gang, og torsdag hadde Råde Venstre stand både i Saltnes og Karlshus. Tilbakemeldingene er meget gode, så det blir et spennende valg for partiet som har hatt ordførervervet i Råde en gang tidligere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Aleksander M Skråning og Frode Rivrud Jensen på stand i Saltnes

Foto: Martin Thyrum

Med Martin Thyrum, Frode Rivrud Jensen og Aleksander M Skråning på stand utenfor Kiwi i Saltnes, og Camilla Hedlund Corneliussen Hagman og Christian Holstad Lilleng utenfor Coop Prix i Råde var partiet godt representert i begge endene av kommunen torsdag ettermiddag.

-Vi ønsker å møte folk i dere daglige virke, og derfor prøver vi ut å stå på stand på en hverdags ettermiddag. Folk er positive, og man merker det er ferietid, for folk har tid til å slå av en politisk prat, forteller ordførerkandidat Christian Holstad Lilleng.

I Saltnes var det mange som ville ha brosjyren Thyrum, Jensen og Skråning hadde med seg.
– Stemningen er positiv for Venstre i Saltnes, forteller Martin Thyrum etter endt økt – Det at vi tar Saltnes på alvor og blant annet foreslår ny 1-10-skole i Saltnes klinger nok godt i denne delen av kommunen.

I Karlshus var det også snakk om skoler og skoleresultater, men like viktig var tilbakemeldingene rundt at Råde Venstre ønsker å bygge om Karlshus skole til omsorgsboliger etter å ha bygget ut ungdomsskolen til 1-10-skole.
– De som stoppet på stand’en mente ideen om å bygge om Karlshus-skolen til omsorgsboliger eller trygdeleiligheter er genial; vi sparer penger på utbygging, de som er for friske til gamlehjemmet får et tilbud, vi får en billig avlastningsløsning for gamlehjemmet, og ikke minst så frigjør man plass til eventuelle bygging av flere sykehjemsplasser i og med at skoletomten kan omdisponeres, avslutter Camilla HC Hagman.

Tilbake til forsiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**