Lardal Venstres program for 2011-2015

Framtiden, Vekst, Møteplasser og Livskvalitet. Dette utgjør overskriften på de fire hovedkapitlene i Lardal Venstres valgprogram som nå er klart for utdeling. – For Venstre er barn og ungdom viktige og prioriterte. Her ligger kommunens framtid, og den skal vi investere i. Barn og ungdom må få bli mer delaktig i å planlegge ulike tilbud som gjelder dem, kan bl.a. lese i programmet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Lardal Venstres program 2011

Foto: Lardal Venstre

Ellers har de fire hovedområdene følgende innledninger:

For Venstre er barn og ungdom viktige og prioriterte. Her ligger kommunens framtid, og den skal vi investere i. Barn og ungdom må få bli mer delaktig i å planlegge ulike tilbud som gjelder dem. Venstre vil styrke og bygge ut innholdet i skolen, barnehagen og ungdomstilbudet.

Venstre ønsker vekst og utvikling i Lardal kommune. Gode vilkår for handel og næringsliv er viktig for å få flere til å bosette seg her. Det vil også få flere til å bli boende eller komme tilbake til kommunen.

Venstre ønsker at Lardal blir et mer åpent og inkluderende samfunn. Da trengs forskjellige møteplasser for ulike generasjoner og bakgrunner.

Det skal være trygt og godt å bo i Lardal, og det er viktig at alle får oppleve god livskvalitet. Venstre vil jobbe for at innbyggerne får tilgang til gode helsetilbud. Vi ønsker også at alle skal kunne få bruke vår skjønne natur som en kilde til rekreasjon og friluftsliv. Det er viktig for Venstre å ha et mål om at Lardal skal være klimanøytrale innen 2020.

Ønsker du å lese mer om hva Lardal Venstre ønsker å sette fokuset på i neste fireårs periode, kan du lese hele programmet på denne linken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**