må tillate bilder av øl på nett

Venstre mener at Bryggeri- og drikkevareforeningen bør få vise hvilken øltype som passer til forskjellige matretter på lik linje som Vinmonopolet gjør for sine produkter på nettet

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Oddmunds tegning

Foto: HA

Bryggeri– og drikkevareforeningen bør likebehandles med Vinmonopolet og kunne informere på sine nettsider om øltyper som passer til mat. Vinmonopolet har i flere tiår kunnet informere om sine produkter og hvordan disse passer til mat og kultur.
Her må ikke Helsedirektoratet og andre statlige instanser hindre dette lenger og gi et klarsignal for øl på nett allerede i år.
Landbruksfylket Hedmark trenger slik markedsføringshjelp og kanskje kunne også Hamar få sitt mikrobryggeri i byens eksisterende bryggerilokaler. Lillehammer har hatt sitt mikrobryggeri siden 2006 og klart å knytte kultur og historie til sine lokaler på en utmerket måte. Det finnes også mye historie i Hamar om kultur knyttet til Hamar bryggeri. Aviser, nettmedia og blader har alltid hatt mulighet til å skrive om mat, vin og øl – nå må også lokale produsenter få mulighet.
Chris W. Castberg
Hamar Venstre