Maktsentrum

Gårsdagens meningsmåling i RB viser at et politisk skifte i Fet er innen rekkevidde, Venstre er bare få stemmer unna å sikre to mandater og kan dermed sørge for borgerlig flertall og en ny giv i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

De gode løsningene og evnen til å gjennomføre dem ligger ikke i ytterkantene, men i det grønne liberale sentrum.

Venstre kommer naturlig nok ofte på «vippen» fordi vi er et sentrumsparti som kan være tungen på vektskålen og nettopp derfor får vi gjennomført svært mye av vår politikk. Et godt eksempel på dette er i Oslo der Venstre støtter et H/Frp byråd og er det partiet som har fått gjennomslag for flest politiske saker i hovedstaden.
Eller som Ola Elvestuen sier det; vi er ikke på vippen, vi styrer med vekslende flertall.

I Fet vil Venstre samarbeide med de rødgrønne om de økonomiske rammebetingelsene til skolen, og med de borgerlige om innholdet og avbyråkratiseringen av den.
Med støtte fra Høyre og Frp vil vi skape et levende Fetsund Sentrum med flere arbeidsplasser, bedre kollektivtilbud, flere tjenester, mer fornuftig arealbruk, en framtidsretta næring og sosiale møteplasser og vi er garantist for at våre blå venner holdes i ørene og tar nødvendige miljøhensyn og bevarer bygdas særpreg.
Vi vil søke flertall med de rødgrønne om å skåne natur og matjord, om miljøvennlige avfallsløsninger, bygge flere gang- og sykkelveier og om kulturminnevern.
Venstre vil dessuten sørge for at når vi vedtar en utbygging i eldreomsorgen får det beste alternativet, uavhengig av ideologiske motiver og i samsvar med hva innbyggerne selv ønsker.

Godt valg!

Tine Brubak Jahren