– Bra at kommunen er på sosiale medier igjen

– Det er bra at kommunen er i gang på Facebook igjen, kommenterte Råde Venstre-leder Christian Holstad Lilleng etter at kommunestyret vedtok Råde kommunes kommunikasjonsstrategi for 2012-2015.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Logo Facebook

Foto: Facebook

– Denne strategien er ikke komplett, men den er god nok til at vi kommer i gang, sa Lilleng på talerstolen torsdag og sa seg enig med APs Kjell Løkke om at den er litt for mye fokusert på sosiale medier og litt for lite på de mer jordnære kommunikasjonsmåtene. – Jeg savner slike enkle ting som hvordan man skal snakke med folk ansikt til ansikt, at man skal ta telefonen når det ringer og slikt, men de får vi ta når planen skal rulleres allerede til neste år.

Lilleng tok opp sin bekymring i forhold til pengebruken rundt det med kommunens satsning på sosiale medier. – Jeg er litt skeptisk tid tidsbruken det er lagt opp til i denne strategien. At det skal være nødvendig å sette av for eksempel 20-50% stilling for Facebook-siden og 5% til Twitter-administrasjon mener jeg er å vektlegge dette altfor mye.

Glad for at man er i gang
Han er allikevel glad for at man endelig er i gang igjen. – Da er Facebook-sidene til Råde kommune åpnet igjen, så vil rådesokningene ha oppdatering av ting og tang som skjer i kommunen bruker de den vanlige Råde kommune-siden,og vil de følge med i og /eller påvirke politikken i Råde bruker de Ordfører Råde kommune-siden!

Lilleng avslutter med at han er glad for at bygda har en ordfører som er opptatt av åpenhet. – Dette blir veldig bra. Kort vei mellom innbyggerne, administrasjonen og politikerne er veldig viktig skal vi få best mulig løsninger for kommunen vår. Lykke til René – dette blir spennende!

Følg Råde Venstre på Facebook – trykk her!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**