Holstad Aasheim og Johannessen formelt klare for nye roller i kommunestyret i Råde

Under torsdagens kommunestyremøte ble det formelt klart at Kjell Andre Holstad Aasheim blir Venstres nye medlem av Formannskapet og Elin Marie Johannessen blir Venstres nye faste medlem av kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

For det var i samme møte Christian Holstad Lilleng fikk innvilget søknad om fritak fra verv pga sin flytting ut av kommunen. Dermed ble det ledig plass, både i Formannskapet og kommunestyret.

Kjell Andre Holstad Aasheim

Foto: Moss Avis

– Det var veldig rart å få vedtaket om fritak, men jeg har jo fått forberedt meg en stund, forteller Lilleng. Han er ikke redd for at Venstres kommunestyregruppe nå blir svekket.
– Nei så absolutt ikke, sier Lilleng – Kjell Andre er nok mer rett mann i Formannskapet enn det jeg er i og med at han har utrolig peiling på økonomi blant annet gjennom sin siv.øk-utdannelse på Stetson-universitetet i Florida/USA. Formannskapet har i hovedsak økonomisaker, så han vil være en tilvekst i utvalget.

Elin Marie Johannessen

Foto: Privat

– Elin Marie Johannessen har gjort en stålende jobb i Utvalg for Oppvekst og kultur og hun har lang erfaring i skolepolitikken blant annet gjennom sitt verv som leder for høgskolestudentene i Østfold i to år. Så gjennom henne vil kommunestyret få et nytt perspektiv man ikke har fra før, så det blir veldig bra, avslutter Lilleng.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**