Tidenes største Unge Venstre leir noensinne

Denne uka er 240 ungdommer fra Unge Venstre samlet til sommerleir. Hele 17 deltakere fra Rogaland Unge Venstre deltar.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Simon Furnes, leder i Rogaland UV

Foto: Arild Raftevoll

— Denne uka er kjempegøy og noe vi alle har gledet oss til lenge. Sommerleiren er en genial kombinasjon av masse politikk og en uslåelig sosial happening, sier Simon Furnes, leder i Rogaland Unge Venstre.

Unge Venstres sommerleir er Norges største ungdomspolitiske leir i år. I løpet av de tre siste årene har antallet deltakere på leiren doblet seg. — Den store interessen rundt sommerleiren skyldes nok først og fremst at organisasjonen generelt er i vekst, og at den store medlemsmassen ønske å engasjere seg. I tillegg har leiren et veldig bra program i år, og et solid rykte som årets definitive høydepunkt i organisasjonen, sier Furnes.

Leder i Rogaland Venstre, Kjartan Alexander Lunde

Foto: Mari Halvorsen

Fylkesleder i Rogaland Venstre, Kjartan Alexander Lunde, er med som trivselsvakt og sjåfør under mesteparten av leiren. — Det er veldig god stemning her. Det er utrolig gøy å se så mange politisk engasjerte ungdommer, sier Lunde.

I 2010 stilte Rogaland Unge Venstre med 8 deltakere, i 2011 var det 13, og i 2012 er det 17. — Jeg er utrolig stolt over den veksten som ungdomsorganisasjonen har oppnådd i vårt fylke. Dette viser at vi er et parti i medvind som stadig flere ser, sier Lunde.

Både Venstre og Unge Venstre er organisasjoner i vekst. Venstre er det eneste stortingspartiet som har opplevde årlig vekst i ti år på rad.

Fra venstre: Amalie Henriksen (Sola), Sofie Braut Bache (Stavanger), Vanja Krüger (Sandnes), Simon Furnes (Stavanger), Eirin Emilie Ulrichsen (Stavanger).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**