Krever bedre fergetilbud til Ytterøy

Fylkesstyret i Nord-Trøndelag Venstre krever at fylkeskommunen innfører et bedre fergetilbud til Ytterøy i forbindelse med behandlingen av anbudsutlysningen for fergesambandet Levanger — Hokstad. Det slår Venstres fylkesstyre fast i en politisk uttalelse.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

—Venstre i Nord-Trøndelag forventer at fylkestinget innfører et fergetilbud på minimum samme nivå som det utvidede tilbudet som eksisterte i perioden 01.03.2010 til 31.01.2011, sier fylkesleder i Venstre Karl M. Buchholdt fra Levanger. Han viser til at Ytterøy ikke har noen andre alternativer til fergetransporten gjennom for eksempel omkjøringsveier eller hurtigbåt.

Et bedre fergetilbud vil være et tiltak som har stor betydning for befolkningen på Ytterøy og på fastlandet. Tiltaket vil også ha stor betydning for næringslivet på øya heter det videre i uttalelsen. —Ytterøy ligger bare en halv times reise fra et stort arbeidsmarked som også er et vekstområde, sier Buchholdt. — Samtidig er det viktig å legge til rette for å stimulere næringslivet på øya, blant annet gjennom et bedre fergetilbud, avslutter Karl M. Buchholdt i Nord-Trøndelag Venstre

Mer om saken:
Les uttalelsen her