Østensjø med to på stortingslisten!

Saynab Mohamud og Hallstein Bjercke er begge nominert på Oslo Venstres stortingsliste 2013. – Vi gleder oss til å stå på for at Venstre skal gjøre et godt stortingsvalg i Oslo i 2013, og sikre to direktemandater til Stortinget. Nå må Trine få selskap på Oslobenken fra Venstre, sier BU-representant Britt Inglingstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Britt Inglingstad som representerer Venstre i Østensjø bydelsutvalg, gratulerer Saynab og Hallstein med plassene.

Saynab Mohamud er nominert på syvende plass på Venstres stortingsliste i Oslo.

Saynab Mohamud er 34 år gammel og oppvokst i Somalia og på Holmlia. Hun har tidligere vært kommunestyrerepresentant for Venstre i Elverum, og er vara til bystyret for Venstre. Hun fikk syvendeplass på stortingsvalglisten. Hennes hjertesaker er asyl- og integreringspolitikk, samt skole-, helse- og omsorgspolitikk.

– Vi mener et velferdssamfunn måles etter hvordan vi tar vare på de svakeste. I Norge er det ikke lenger viktigst å gi mer til alle, men å hjelpe enkeltmennesker som virkelig trenger det med målrettede tiltak, sier Saynab.

Hallstein Bjercke

Foto: Oslo kommune

Hallstein Bjercke er byråd for kultur og næring i Oslo. Han er 35 år gammel og har tidligere jobbet for Venstres stortingsgruppe, som direktør som samfunnskontakt i IKT-Norge, og har arbeidet både i Civita, Europeisk Ungdom og Norsk Elevorganisasjon. Bjercke er nominert på 15. plass.

– Vi må ha en ny regjering for å sikre gode nasjonale prioriteringer som er viktig for Oslo. Et sterkt Venstre i en ny borgerlig regjering er viktig blant annet for å sikre viktige samferdselsprosjekt i Oslo-området, som igjen er viktig for næringslivet i byen vår.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**