-Tilstandsrapport om Cittaslow i oktober

Kommunestyre vil behandle en tilstandsrapport om Levanger og Cittaslow i oktober 2013. Det bestemte kommunestyret på onsdag etter forslag fra Venstres Per Einar Weiseth. I en interpellasjon til ordføreren etterlyste han blant annet ny giv for Cittaslow for å utvikle byen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Per Einar Weiseth

Foto: Fotograf Hattrem

Levanger er perfekt for dette. Vi bor midt i matfatet, ligger mellom elva og sundet, har en unik trehusbebyggelse, et rikt kulturliv, og en tilvekst av innbyggere som har lyst til å bo her, sier Weiseth.

Cittaslow-bevegelsen er et “internasjonalt nettverk av byer hvor det er lett å bo”. Formålet er å bidra til det gode liv i byen, der hvor det er engasjerte innbyggerne som er opptatt av å bringe byens historie videre inn i fremtiden. Byer som er rike på torg, parker, scener, håndverk, kafeer, restauranter, og landskap som ikke blir ødelagt av ivrige utbyggere og svak politisk styring. Rett og slett byer med sjel. -Det er slike byer vi liker å besøke når vi er på ferie. Levanger har sjel, men vi må stelle bedre med den, avslutter Per Einar Weiseth i Levanger Venstre.

Les også
Ny og ungdommelig giv for Cittaslow

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**