Flat innlandsoffensiv fra Ap

Arbeiderpartiets innlandsstrategi er lite offensiv, er Ketil Kjenseths kommentar til “strategiplanen” statsminister Stoltenberg fikk overlevert 9. august. Oppland Venstre presenterer “Grønn Opptur for Oppland” 16. august.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

– Bare flere statlige arbeidsplasser i Hedmark

– Det mest konkrete i Aps “Innlandsoffensiv” er flere statlige arbeidsplasser i Hedmark. Det sier Venstres stortingskandidat Ketil Kjenseth i Oppland. Nye studier på Rena og Kongsvinger er det mest konkrete, sier Kjenseth om Aps planer. Hvor blir det av lærerutdanning i Oppland, spør Kjenseth.

- Aps innlandsoffensiv er lite konkret, sier Venstres Ketil Kjenseth, og etterlyser blant annet lærerutdanning i Oppland.

– Aps innlandsoffensiv er lite konkret, sier Venstres Ketil Kjenseth, og etterlyser blant annet lærerutdanning i Oppland.
Foto: Cathrine Dokken

– Resten blir lite troverdig. Regjeringen la nylig fram Nasjonal Transportplan, uten at Gjøvikbanen er nevnt annet enn med en utredning fram i tid. Det holder ikke med tiltak etter 2023 for Gjøvikbanen, sier Kjenseth og viser til at Venstre har forpliktet seg på 700 millioner kroner til Gjøvikbanen innen 2017 og dobbeltspor til Lillehammer innen 2025.

– En skogsatsing som innebærer lengre vogntog er heller ingen offensiv. Det er ny industri, satsing på fornybar energi og samdrift i skogen som må til for å få fart på skog- og tresektoren, fortsetter Kjenseth.

Oppland Venstre legger fram sin versjon “Grønn Opptur for Oppland” fredag 16. august i forbindelse med at partileder Trine Skei Grande besøker Oppland.

— Viktig med en helhetlig plan for Innlandet, NRK 09.08.13

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**