Homme Mathisen er fungerende fylkesleder

Organisatorisk nestleder i Buskerud Venstre, Gunn-Torill Homme Mathisen, er fungerende fylkesleder mens Rebekka Borsch er opptatt med å drive stortingsvalgkamp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Gunn-Torill Homme Mathisen

Foto: Ellen Lysenstøen

Homme Mathisen, som er gruppeleder for Venstre og varaordfører i Hurum, vil fungere som fylkesleder fram til 1. oktober.

– Som førstekandidat for Buskerud Venstre er Rebekka Borsch travelt opptatt med å drive valgkamp. Det er derfor vanskelig å finne tid til organisatoriske saker og hun har delegert fylkesledervervet videre. Politisk nestleder har også mange baller i lufta siden han er valgkampsjef. Dermed ble det meg, sier Gunn-Torill Homme Mathisen.

– Det er 86 år siden siste Buskerud Venstre var representert på Stortinget. Hele partiet er engasjert for å løfte vår førstekandidat inn. Buskerudbenken trenger en frisk, ung liberal stemme. Men en stortingsplass kommer ikke av seg selv, det krever hard jobbing, så det er bare å stå på, understreker hun.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**