Innlegg: Hva slags ny regjering?

Leder i Kristiansand Venstre, Jan Kenneth Stavenes, skriver om velgernes påvirkning på en ny regjering i dagens Fædrelandsvennen. – Hvis du også ønsker at den nye regjeringen skal være en liberal regjering som trekkes mot sentrum av politikken er det Venstres stemmeseddel som gir størst uttelling på valgdagen. Les hele innlegget her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jan Kenneth Stavenes

Det blir regjeringsskifte i Norge denne høsten. Meningsmålingene levner liten tvil om det, bare dager før valget. Sammensetningen av en ny regjering er det velgerne som må avgjøre. Vil du trekke en ny regjering mot et liberalt sentrum eller mot den mørkeblå høyresiden?

For de som vil at en ny regjering skal ta grønne valg, satse på kunnskap og like muligheter og ha omtanke for de svakeste i samfunnet er Venstre et godt valg. Venstre har gjennom 8 år fremmet flere hundre forslag på Stortinget innen våre kjerneområder, miljø, kunnskap, næringspolitikk og fattigdomsbekjempelse. Regjeringspartiene har kun støttet ett eneste av disse forlagene, om styrkning av barns rettigheter, og har stemt ned alle de andre. Fra borgerlige partier har Venstre fått støtte i 40% av sakene. Derfor ønsker vi et regjeringsskifte.

Regjeringen har hatt 8 år på seg til å løse utfordringene i samfunnet, men har ikke evnet å prioritere. Forhandlingene om en ny politikk blir tøffe. Venstres prioritet er å danne en regjering sammen med Høyre og KrF og få gjennomslag for våre saker. Hvis du også ønsker at den nye regjeringen skal være en liberal regjering som trekkes mot sentrum av politikken er det Venstres stemmeseddel som gir størst uttelling på valgdagen.

Jan Kenneth Stavenes
Leder i Kristiansand Venstre

(Innlegget stod på trykk i Fædrelandsvennen 1.9.2013)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**