Stem på ei blågrønn regjering, stem Venstre!

Det kommer til å bli et regjeringsskifte i morgen. Du kan påvirke hvordan denne regjeringa kommer til å se ut, og hvilken politikk den vil føre. Er du enig i Venstres standpiunkter, er det derfor gode grunner til at du bør stemme Venstre i morgen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Det kommer til å bli et regjeringsskifte i morgen. Det har meningsmålingene vist i lang tid. Det store spørsmålet er om vi kommer til å få ei regjering hvor Høyre og FrP kan regjere alene, eller om Høyre blir tvunget til å føre sin politikk inn mot et sterkt sentrum.

Aftenposten skrev i går at Erna Solberg er villig til å la Venstre og KrF få viljen sin i mange viktige saker for å tekkes sentrum etter valget. Venstre vil beholde pappapermen, verne Lofoten, Senja og Vesterålen, vi vil ha en karakterfri barneskole og vi vil la asylbarna få bli i Norge.

Fedrekvoten er en av de sakene som et sterkt sentrum vil kunne bevare i ei ny blågrønn regjering.

Foto: Venstre

Men skal dette bli regjeringas politikk, trenger vi din hjelp. Vi trenger et stort Venstre på Stortinget etter 9. september. Får Høyre og FrP flertall alene, vil pappapermen forsvinne. Det vil bli åpnet for oljeboring i LoVe Se, vi vil få karakterer i barneskolen, og vi vil få en asylpolitikk som ikke er bedre enn den vi har i dag.

Vi kommer til å få et regjeringsskifte i morgen. Stemmer du Venstre, kan du være med og prege hvilken politikk denne regjeringa vil føre.

Jon Gunnes og Ina Roll Spinnangr
Stortingskandidater for Venstre i Sør-Trøndelag