Trine i Tranøy

I dag besøkte partilederen Tranøy i Troms og kommunesenteret Vangsvik.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Trine Skei Grande besøkte i dag Vikstranda skole i Vangsvik. Skolen har 107 elever og en rektor,Ulf Fredriksen, som har vært der hele livet og som nå samtidig er rektor i en helt annen kommune: Berg som er på andre siden av Senja.

Selfie m elever 2014

Foto: RoSo

Trine og fylkesråd Roar Sollied ble svært godt mottatt. Roar kunne fortelle at gamle Vikstranda, nå kommunehuset, var hans barneskole, og at han gjorde sin første lærerpraksis på den nye skolen i studenttida. Til i dag hadde en gruppe ungdomsskoleelever forberedt politiske spørsmål til stortingsrepresentanten. Det ble en fin opplevelse for de folkevalgte fra Venstre.

I lunsj med lærerne fikk man vite at skolen har en egen ordning for utplassering av elever som gir kunnskap fra fire forskjellige hovedområder i arbeidslivet. Lærerne var for tida i en brakke mens nytt lærerlokale ble bygget.

Solli trappefab 2014

Foto: RoSO

Fabrikkbesøk Tranøy 2014

Foto: RoSo

Etter to timer var det besøk hos Solli trappefabrikk som har utviklet seg radikalt siden starten i 1973. Nå fikk de besøkende se den nye og moderne lakkemaskinen. Trappefabrikken importerer fururåvarer fra Sverige og har hele landsdelen som marked. Omvisere var gründer Arnulf Hanssen og daglig leder John Arnar Hanssen. Sistnevnte er folkevalgt for Venstre.

Art Senja

Foto: Roar sollied

Siste
besøk var hos Art Senja i det nye galleriet på Finnsnes. Galleriet drives av tranøyboere og kunstnere med Ann Rita og Geir Wold i spissen, som gjorde kunstproduksjon til næring allerede før de flytta tilbake fra Oslo. Omvisningen førte sågar til en smule salg til de besøkende Venstrefolka.

Så dro Trine til Målselv Venstre og lørdag besøkes Stormo gård på stor utekafe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**