Spiser dere søppel!?

Nei, er svaret fra de fire kompisene. Frikk Kvamme og tre venner sykler Nordkapp-Lindesnes og det eneste de spiser er mat som butikkene på veien skal kaste. De sier at de fråtser i mat; butikkene kaster alt for mye. Jeg ble overrakt en banan, en nøttebar og en pakke med nøtter. Alt var i perfekt spiselig stand, men dette hadde altså butikkene kastet. Baren hade ikke gått ut på dato, men var blitt kastet fordi boksen den lå i hadde falt over ende. Isteden for å rydde det opp blir alt kastet. Nøttene var best før for noen dager siden, men som vi alle vet; nøtter i pakning holder seg lenge! Bananen var nok ensom, sa de fire guttene. Om en banan ligger alene i frukthyllen er det ingen kunder som vil ha den, så da blir den kastet. Eller kanskje den var litt for brun, men som dere ser var den ikke brunere enn meg. Gutta lager dokumentarfilm for å vise hvor spiselig "søppel" er. Her må noe gjøres, var vi alle enige om!
Foto: Johannes Bangum

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Disse gutta var så kule, så jeg må legge ut en video fra i går. Jeg spiste den banenen på flekken; ikke noe galt med den. Men er den ikke i klase med andre bananer blir det kastet. Fysj! J.https://www.venstre.no/artikkel/2015/07/07/spiser-dere-soppel/

Posted by Abid Q. Raja on 8. juli 2015

Dokumentarfilm

Gutta lager dokumentarfilm for å vise hvor spiselig “søppel” er. Her må noe gjøres, var vi alle enige om!

Her er facbooksiden deres

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**