Skogn må sikres nok barnehageplasser

Karl M. Buchholdt
Karl M. Buchholdt , (Foto: Aina Bye)

Venstre er et av partiene som nå tar opp kampen for flere barnehageplasser på Skogn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

-Skogn er et av kommunens mest attraktive bosteder, og dagens mangel på barnehageplasser i området er prekært, sier Venstres ordførerkandidat Karl M. Buchholdt. Sammen med Høyre forbereder Venstre seg nå på en ny debatt om barnehagedekningen på Skogn. – Det er helt uholdbart at foreldre i området må godta barnehageplasser andre steder i kommunen fordi at deres egne barnehager ikke har nok kapasitet, sier Buchholdt.

Buchholdt mener det er unødvendig å tviholde på plassmangelen på Skogn i påvente av en ny kommunal barnehage.– Levanger ville aldri hatt full barnehagedekning uten de private driverne. De bør få muligheten til å øke tilbudet på Skogn, og vi må framstå som mer seriøse aktører, sier Buchholdt. Han mener at kommunen og posisjonspartiene ikke følger sine egne prinsipper.

– De vil ha større barnehager, men lar ikke private barnehager utvide kapasiteten, sier han. Les hele saken i Innherred.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**