Lundefuglene – som er bitte små

Noe av det mest magiske på denne turen er nettopp opplevd. Vi dro ut med båt til Bleikøya, et av to steder i Norge der ærfuglen holder til. Hundrevis av fugler sirklende rundt over hodet ditt, med et par havørner som også var tilstede. Man må passe seg for fuglebæsj.. Ærfuglen kalles sjøens papigøye, med sitt karakteristiske orange nebb med farger. Små søte fugler, som noen ganger blir spist av ørn. Fikk tatt et bilde av det, litt av et foto, ikke sant? :)
Foto: Johannes Bangum

Noe av det mest magiske på denne turen er nettopp opplevd. Vi dro ut med båt til Bleikøya, et av to steder i Norge der lundefuglen holder til. Hundrevis av fugler sirklende rundt over hodet ditt, med et par havørner som også var tilstede. Man må passe seg for fuglebæsj..

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Lundefuglen kalles sjøens papegøye, med sitt karakteristiske oransje nebb med farger. Små søte fugler, som noen ganger blir spist av ørn. Fikk tatt et bilde av det, litt av et foto, ikke sant? 🙂

20150711-PR9A2732

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**