Gigantoppmøte i Tromsø

Da er vi i Tromsø, og gjett hva som møter oss ved rådhuset? Tretti syklister!!! Tromsø sykkelklubb, TJ Racing, Ishavsbyen SK, Perez Cycling, Røyken UIL og Kaldfornia sportsklubb. I tillegg kom to byråder fra Tromsø kommune for å hilse! Hvordan skjedde dette egentlig? For en uke siden var vi sikre på at vi måtte sykle alene fra Tromsø til Sørkjosen. Ingen hadde sagt at de ble med. Det startet for tre dager siden, da Magnar Slåtto fra Tromsø sykkelklubb kom spasserende bort til oss med en kaffekopp idet vi skulle sykle fra hotellet i Stokmarknes. Han ble overrasket da han hørte at ingen fra Tromsø sykkelklubb hadde meldt seg til å være med fra Tromsø. "Vi må lage en film, Abid!" En tre minutters promofilm av Abid og Magnar ble lagt ut på siden til Tromsø SK. Så fikk vi kontakt med en annen engasjert type, Svein Are Edøy. "Ingen som kommer sier du? Jaja, jeg fikser folk jeg", sa Svein Are. Han fikset ikke bare syklister fra Tromsø til Sørkjosen, men det kom også en haug med syklister fra TJ Racing/Tromsø sykkelklubb for å møte oss da vi syklet fra Brensholmen til Tromsø. Det starter med et noen blir med; så blir det enda flere med. Så blir det en "greie", og de siste hiver seg på. Plutselig har man 30 syklister foran rådhuset. Det er noen engasjerte personer som gjør at dette er mulig. Jeg vil gjerne gi disse en stor takk! :-)
Foto: Johannes Bangum

Da er vi i Tromsø, og gjett hva som møter oss ved rådhuset? Tretti syklister!!!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Det startet for tre dager siden, da Magnar Slåtto fra Tromsø sykkelklubb kom spasserende bort til oss med en kaffekopp idet vi skulle sykle fra hotellet i Stokmarknes. Han ble overrasket da han hørte at ingen fra Tromsø sykkelklubb hadde meldt seg til å være med fra Tromsø. “Vi må lage en film, Abid!” En tre minutters promofilm av Abid og Magnar ble lagt ut på siden til Tromsø SK.

Så fikk vi kontakt med en annen engasjert type, Svein Are Edøy. “Ingen som kommer sier du? Jaja, jeg fikser folk jeg”, sa Svein Are. Han fikset ikke bare syklister fra Tromsø til Sørkjosen, men det kom også en haug med syklister fra TJ Racing/Tromsø sykkelklubb for å møte oss da vi syklet fra Brensholmen til Tromsø.

Det starter med et noen blir med; så blir det enda flere med. Så blir det en “greie”, og de siste hiver seg på. Plutselig har man 30 syklister foran rådhuset. Det er noen engasjerte personer som gjør at dette er mulig. Jeg vil gjerne gi disse en stor takk! 🙂

Nå er det motvind midt imot! Men 25 syklister kjemper mot vinden ut fra Tromsø. Vi kaller det Tour de Tromsø ;-)https://www.venstre.no/artikkel/2015/07/14/motvind-midt-imot/ J.

Posted by Abid Q. Raja on 14. juli 2015

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**