Valgkampen er i gang!

Foto: Trine Skei Grande

Ved valget for fire år siden doblet Harstad Venstre oppslutning fra 2.7 % til 5.4 %, og med det doblet vi også kommunestyregruppa. Med 2 representanter i kommunestyret har Harstad Venstre varaordfører, plass i formannskap og i Helse- og omsorgsutvalget. I dagens valgkampåpning framhevet gruppeleder Maria Serafia Fjellstad at Venstres to representanter har vært offensive, synlige og med stor gjennomslagskraft – og mente med det at Venstres velgere har fått valuta for stemmene sine.

Idag åpnet Harstad Venstre valgkampen sin, med spasertur på Stien langs sjøen, pressekonferanse i Sol- og vindhuset og internarrangemenet på Trondenes historiske senter. Et godt besøkt arrangement, hvor også partileder Trine Skei Grande deltok. Også Kvæfjord, Tjeldsund og Ibestad besøkte nabobyen, i tillegg til førstekandidat for Troms Venstre – Roar Sollied.

Harstad Venstre går til valg med et omfattende program for grønn byutvikling, en god oppvekst og mer fokus på forebyggende helse. Det er ikke tilfeldig at Venstre idag valgte Stien langs sjøen som arena for valgkampåpning. Den representerer Venstrepolitikk i praksis, med mye av det Venstre vil se mer av. Med grønn byutvikling mener Venstre et sentrum som i større grad forbinder menneske mot havet og hverandre, en framtidig sykkelby med gjennomgående sykkelveier, og tilrettelegging for friluftsliv som viktig arena for folkehelsa.

Oppveksten i en by som Harstad har de beste forutsetninger med vår størrelse, nærhet til barnehage og skole, og tilbud innen kultur og idrett. Skole og oppvekst har alltid vært Venstres kjernesak. Harstad Venstre prioriterer lærertetthet, kvalitet på undervisning og spesialpedagogikk framfor antall skolebygninger og byråkratiske rapporteringssystemer. Videre er satsningen på forebyggende helsearbeid i barnehage og skole der innsatsen må gjøres for å forhindre senere fysisk og psykisk sykdom og uhelse. Venstre ønsker flere helsesøstre.

Link til sak i HT: http://www.ht.no/incoming/article11397294.ece

Link til sak i Hålogaland avis: http://haalogalandavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=3026

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**