Ullern Venstres årsmøte 2015 – Protokoll

Tid: Mandag 19. januar 2015

Sted: Ullern Frivilligsentral, Hoffsveien 25.

ÅM 01/15 KONSTITUERING

01.01 Registrering av fremmøtte:

Følgende var til stede:

Tor Andreas Torhaug, Odd Einar Dørum, Bent Erik Bakken, Liv H. Wiborg, Bente Marie Nørgård, Anders Baalsrud, Kristin Langaker, Bibi Plahte Vance, Berit Kvæven, Ingeborg Hungnes, Harald Siem, Per Bugge-Asperheim.

01.02 Innkalling og dagsorden

Godkjent.

01.03 Valg av møteleder, referent, protokollunderskrivere og tellekorps

Tor Andreas Torhaug ble valgt til møteleder.

Harald Siem ble valgt til referent.

Bent Erik Bakken og Kristin Langaker ble valgt til å underskrive protokollen.

Bent Erik Bakken ble valgt til tellekorps, og til å fungere som settemøteleder under valg av leder.

ÅM 02/15 AKTUELLE POLITISKE SAKER

02.01 Almen debatt og behandling av eventuelle forslag til uttalelser

Det ble en generell diskusjon om Venstre som moderne og fellesskapsorientert parti.

02.02 Politiske markeringssaker i bydelen

Ingen saker lagt fram.

02.03 Saker til Oslo Venstre.

Ingen saker lagt fram.

ÅM 03/15 ÅRSMELDING

Styrets årsmelding ble godkjent med følgende tilføyelse: «I forbindelse med Leon Bodds bortgang 18. mars 2014 ga Ullern Venstre, i samsvar med familiens ønsker, en minnegave på 1000 kroner til Jødisk bo- og seniorsenter.»

Det kom også opp spørsmål om kontingent for pensjonister. Bibi Plahte Vance vil avklare dette spørsmålet.

ÅM 04/15 INNKOMNE FORSLAG

Det var kommet inn tre forslag.

1: Fra Odd Einar Dørum (vedlegg 1 i til protokollen): om ønskeligheten av et eget arrangement om utviklingen på Skøyen – Hoff området i løpet av valgkampen. Vedtak: Oversendes styret til videre bearbeiding.

2: Fra Per Bugge-Asperheim (vedlegg 2 til protokollen): 1) Lovendringer som følger av rapporten «SMB-bedriftenes tarv». Vedtak: Forslaget oversendes Venstres finanspolitiske talsmann Terje Brevig. Odd Einar Dørum skal følge opp med et møte. 2) Innspill til handlingsplan for Ullern Venstre. Vedtak: Forslagstiller henvender seg til arbeidsgruppen som arbeider med partiprogrammet til neste valg. 3) Dette punktet ble ikke opprettholdt av forslagsstiller. Utgår.

3: Fra Andreas Haugstad (vedlegg 3 til protokollen): om å bruke GPS for trikker og busser, og sanntidsdisplay på holdeplasser for å bedre informasjon til trafikantene. Vedtak: Oversendes Venstres bystyregruppe og byråd Guri Melbye.

ÅM 05/15 VALG

Valgkomiteens leder, Andres Baalsrud, la fram valgkomiteens forslag til nytt styre (vedlegg 4 til protokollen), bestående av leder, 1. og 2. nestleder, tre styremedlemmer og fire varamedlemmer.

05.01 Bydelslagsleder

Bent Erik Bakkens overtok møteledelsen under valget av leder.

Tor Andreas Torhaug ble gjenvalgt ved akklamasjon.

05.02 1. Nestledere

Tor Andreas Torhaug tok igjen møteledelsen ved resten av valgene.

1. nestleder Odd Einar Dørum og 2. nestleder Liv H. Wiborg valgt ved akklamasjon.

05.03 Tre styremedlemmer og fire varamedlemmer

Berit Kvæven, Bibi Plahte Vance og Harald Siem alle valgt til styremedlem ved akklamasjon.

Anders Baalsrud, Ingeborg Hungnes, og Bente-Marie Nørgård alle valgt til varamedlem til styret ved akklamasjon.

Kristin Langaker ble utfordret til vervet som varamedlem til styret av Per Bugge-Asperheim, og det ble avholdt skriftlig avstemning, der Kristin Langaker ble valgt med 10 stemmer. Det var én stemme for Per Bugge-Asperheim og én blank stemme.

05.04 Ti utsendinger til Oslo Venstres årsmøte 7.-8. februar 2015.

Følgende ble valgt:

Tor Andreas Torhaug, Odd Einar Dørum, Liv H. Wiborg, Berit Kvæven, Anders Baalsrud, Kristin Langaker, Bibi Plahte Vance, Harald Siem, Bernhard Rudjord og Eva Cecilie Jørgensen. Som første varamedlem til delegasjonen ble Andreas Fadum Haugstad valgt.

Styret fikk fullmakt til å supplere listen ved eventuelle frafall, fortrinnsvis med personer fra bydelsutvalgslisten.

05.05 Valgkomité

Den sittende valgkomitéen, Anders Baalsrud, Michael Angstreich og Kristin Langaker. ble gjenvalgt.

ÅM 06/15 AVSLUTNING

Bent Erik Bakken, som går ut av styret, ble takket av leder og flere styremedlemmer for sitt langvarige arbeid for Ullern Venstre.

Møtet hevet.

Harald Siem /s/