Nyhetsbrev for Februar 2016

Den 10.februar var det infomøte i regi av Oppdal Kommune om sentrumsplanen – altså hvordan sentrum skal se ut framover. For venstres del blir det viktig å ende opp med et sentrum vi kan være stolte av i framtida, og som representerer Oppdal på en god måte. Det er også viktig at vi tar vare på alle gruppene i samfunnet, særlig de som ikke har høylytte stemmer i offentligheten eller som på andre måter ikke har de samme mulighetene til å uttale seg. Et sentrum skal være for alle, kjørende og fotgjengere, eldre og unge. Vi må klare å forene et funksjonelt sentrum med en sentrumsutforming som sier noe om hvem vi er og hva vi ønsker å få til i bygda vi er så glade i. Det er nå valget står for hvordan sentrum blir i framtida. Her ønsker vi engasjement og innspill foran kommunestyremøtet 9. Mars hvor dette står på dagsorden.

Den 16. februar deltok Oppdal Venstre på landbrukspolitisk møte i regi av Oppdal Bondelag. Vår representant på arrangementet var Sjur Vammervold. Blant dem han møtte i debatt var leder i Norges bondelag Lars Petter Bartnes. I debatten var det særlig jordbruksoppgjøret 2016 og overordnet distriktspolitikk som sto på agendaen.

Også i februar registrerte vi medlemsvekst, vi ønsker alle nye medlemmer velkommen! Vi minner om gruppemøte Mandag 7. Mars i rådhusbua klokken 20.00 hvor sakene for kommunestyremøtet 9. Mars blir diskutert. Her vil blant annet Gjevillvassveien og sentrum bli diskutert. Åpne møter annonseres på våre nettsider og Facebooksider.

Velkommen skal du være!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**