Velkommen til politikerbloggen!

Caleb Roednik

Her vil våre politikere og styremedlemmer få skrive litt om de sakene som opptar dem i deres politiske hverdag enten det er av lokal eller nasjonal art. Eller kanskje ønsker de å fortelle litt om hvordan hverdagen som lokalpolitiker er?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Mette Vabø

Hensikten med dette er å gjøre politikken vår mer synlig og lettere tilgjengelig både for medlemmer og velgere. Samtidig får du som leser en unik anledning til å bli litt bedre kjent med våre aktive politikere, enten det er snakk om medlemmer i bydelsutvalg eller faste bystyrerepresentanter.

Det er bystyregruppen med våre flinke folkevalgte som arbeider for å få gjennom sakene i vårt program. De legger ned timesvis med arbeid og jobber godt opp imot de andre partiene for å få gjennomslag for saker som er viktige for oss. De aller fleste har vanlig jobb i tillegg og bruker store deler av fritiden sin på politikken. Derfor ønsker vi i styret å legge til rette for at våre politikere får enda flere muligheter til å vise frem de sakene de brenner for.

Som leder er dette noe av det som er viktigst for meg – at byens befolkning, våre medlemmer og potensielle velgere har det klart for seg hvilke saker Stavanger Venste står for og hvilken politikk vi ønsker å føre. Derfor tok jeg initiativ til å starte denne bloggen hvor vi selv setter agenda. Et sted hvor vi har muligheten til å legge frem både små og store saker som er viktige for oss, og som vi mener er viktige for byen vår. Men sist men ikke minst er dette et sted hvor du har muligheten til å bli kjent med våre dyktige politikere.

Vi håper du følger oss i tiden som kommer, vi har mye på hjertet!

Mette Vabø

Leder i Stavanger Venstre