Ja til bedre busstilbud og mer gang- og sykkelvei

Foto: Stavanger Venstre

En kommunesammenslåing med Drammensdistriktet vil gi mer gang- og sykkelvei i Sande. Et godt kollektivtilbud til Drammensområdet er viktig for Sandesokningene. Nord-alternativet styrker dette tilbudet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Deltakelse i Buskerudbyen

Buskerudbyen er et samarbeid mellom kommunene sør i Buskerud, Buskerud fylkeskommune og staten. Samarbeidet gir forbedringer på veinettet, kollektivtransporten, gang- og sykkelveier og pendlerparkeringer. Bompenger vil være en del av finansieringen. Samarbeidet er således et spleiselag mellom staten, fylkeskommunen, kommunene og innbyggerne.

Med vår tilknytning til Drammensområdet vil Sandesokninger bidra med mye penger til dette samarbeidet. Dersom vi blir en del av en ny kommune i Drammensdistriktet vil også vi få et bedre kollektivtilbud og mer gang- og sykkelveier. Står vi utenfor får vi ikke ta del av gevinsten.

Satsning på gang- og sykkelvei

I den politiske plattformen for Drammensområdet er følgende løftet frem:

Et fremtidsrettet samferdselsmønster skal ta trafikkvekst ved økt bruk av kollektiv, sykkel og gange. Dette er viktig både i et miljø- og helseperspektiv. Gang- og sykkelveier skal sy sammen den nye kommunen.

Sande har er sterkt behov for å bygge mer gang- og sykkelvei. Spesielt viktig er det at skoleveiene blir trygge. Derfor er det gledelig at følgende også er å finne i den politiske plattformen:

Fortsatt satsing på trygge skoleveier og utbygging av sammenhengende gang/sykkelveier. Alle barn skal kunne gå/sykle til skolen i Sande.

Les mer om de ulike alternativene her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**