Kommunikasjonsrådgiver: Sosiale medier

Venstres stortingsgruppe har ledig stilling som kommunikasjonsrådgiver til vårt kommunikasjonsteam som bl.a. jobber med sosiale medier, nettsider og annen digital kommunikasjon. , Foto: (CC) Jason Howie https://flic.kr/p/d41HES

Frem mot valget i 2017 ønsker Venstre å utvikle en mer strategisk kommunikasjon på sosiale medier. Vi søker derfor en digital strateg til et engasjement fra august 2016 til oktober 2017.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Venstre har en rekke ulike profiler og kanaler i sosiale medier. De fleste lokallag og enkeltpolitikere og –kandidater har egne profiler, i tillegg til Venstres offisielle kanaler på Facebook, Twitter, Instagram om SnapChat. Stillingen vil ha ansvar for å utvikle strategier for å samordne vårt budskap i disse kanalene, samt teknisk drift og utvikling av løsninger for å sikre optimal ressursbruk og økt synlighet på sosiale medier for partiet og våre politikere og kandidater.

Infoteam

Du vil jobbe i tett samarbeid med stortingsgruppens infoteam, spesielt en nyansatt kommunikasjonsrådgiver med ansvar for daglig innholdsproduksjon til disse kanalene. Stillingen er underordnet Venstres kommunikasjonssjef.

Se også: https://www.venstre.no/artikkel/2016/06/10/jobbe-pa-stortinget-2/ Denne stillingen er besatt og vil gå inn i et team med denne stillingen.

Strategisk arbeid

Stillingen er egnet for deg som har erfaring eller dokumentert kunnskap om strategisk arbeid på sosiale medier for store bedrifter eller organisasjoner. Du må være komfortabel med å jobbe i høyt tempo, men også evne å tenke langsiktig og ikke la deg fange av dag-til-dag-politikken på Stortinget. Du må ha entusiasme for sosiale medier og ny teknologi, og følge tett med på utviklingen for å sikre at mulighetene utnyttes på best mulig måte. Teknisk kompetanse og god skriftlig og muntlig formuleringsevne er påkrevd.

Som person har du gode samarbeidsevner, er løsningsorientert og har evne til å arbeide både selvstendig og sammen med andre. Du er initiativrik og arbeider raskt og godt, også under press. Du må være engasjert i arbeidet med å løfte Venstre videre og vi forutsetter at du deler Venstres politiske grunnsyn.

Kjennskap til Venstre

Søkere må ha god kjennskap til politikk generelt og Venstres politikk spesielt. Det er en fordel med erfaring fra politisk og organisatorisk arbeid.

Vi kan tilby et hektisk og utviklende arbeidsmiljø med utfordrende arbeidsoppgaver. Arbeidssted er Stortinget.

Det er et personalpolitisk mål å oppnå en balansert kjønnssammensetning og kvinner oppfordres til å søke. Stillingene vil medføre noe overtid, både kveldsarbeid og helgearbeid. Noe reising må påregnes. Lønn etter avtale.

Søknadsfrist

Vi ønsker å motta søknader snarest, og senest innen 15. august. Vi vil kalle inn søkere til kort tid etter søknadsfristen utløper. Kortfattet søknad med CV sendes på e-post til [email protected] eller med vanlig post til Venstres stortingsgruppe, Stortinget, 0026 Oslo. Spørsmål om stillingen kan rettes til kommunikasjonssjef Steinar Haugsvær (950 70 041).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**