Nominasjonsprosessen for stortingsvalget 2017 er i gang

Kåre Pettersen, Foto: Jo Straube / Venstre

Nominasjonsmøtet i Vestfold Venstre for stortingsvalget 2017 avholdes 22. oktober 2016.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Leder av nominasjonskomitéen, Kåre Pettersen, kan fortelle at det er kommet inn forslag på 30 kandidater til stortingsvalglista for Vestfold Venstre. Etter en avklaringsrunde sitter komitéen igjen med 24 navn som man er gått videre med og som også har sagt seg villige til å stå på listen. Disse er fordelt på 13 av fylkets 14 kommuner. Lokallagene har vært bedt om å komme med innspill dersom det skulle være navn på kandidater de absolutt mener burde være med.

Fra nominasjonskomitéen legges det opp til et videre løp med å komme fram til 13 navn på listen. Neste steg vil være å innkalle et visst antall personer til intervjuer i månedsskiftet august/september. Basert på dette og en generell gjennomgang vil nominasjonskomitéen foreslå 5 på topp i uprioritert rekkefølge. Disse vil man forsøke å få til en åpen paneldebatt med, om noen viktige politiske temaer. Tidspunktet vil trolig bli lørdag 17. september som en del av en Lokalpolitisk Nettverkssamling (LPN) i fylket.

Nominasjonskomiteens forslag vil bli offentliggjort og gjort kjent i god tid før den endelige listen skal vedtas
på nominasjonsmøtet som vil finne sted på fylkeshuset i Tønsberg lørdag 22. oktober 2016.

Nominasjonskomitéen består av Kåre Pettersen (Stokke) som leder og videre Kari Aasan (Larvik), Anne Marie Horntvedt (Sandefjord), Magne Berger (Horten), Martin Gran (Sande) og Anniken Stokke Lunde (Unge Venstre).

Fra et tidligere nominasjonsmøte i Vestfold Venstre.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**