Bodøs egen Ida Johnsen, topper stortingslista for Nordland Venstre!

Ida G. Johnsen, Foto: Jo Straube

Vi her i Bodø Venstre vil gratulere vår og Bodøs egen Ida Gudding Johnsen med førsteplassen på Nordland Venstre sin liste til stortingsvalget i 2017.

Ida Johnsen er i Bodø bedre kjent som Venstre sin representant i kommunestyret, hvor hun har kjempet for mer ansvarlig, åpen og grønn politikk. Men dette er langt fra hennes eneste rolle, som en fremadstormende stjerne sitter hun også i Venstre sitt landsstyre, er varamedlem til sentralstyret og har allerede representert Nordland sine interesser som representant i programkomiteen som utarbeider Venstre sitt stortingsprogram for neste periode.

Ida mener at Nordland som fylke har enorme potensialer inne både reiseliv og naturopplevelser, og også i videreutvikling av de ressurser havet gir oss. Mest av alt brenner hjertet for å bruke alle virkemidler for å gjøre Nordland til ett attraktivt fylke å bo i, og til å starte opp nye bedrifter i.

«Nordland har verdens beste utgangspunkt for å lykkes med det grønne skiftet. Venstres politikk skaper flere jobber, og tar både klima og miljøet på alvor. I vårt mangfoldige fylke ser vi verdien av at folk lever forskjellige liv. Da må vi ha en politikk som legger til rette for nettopp det, slik at flere folk kan bo og trives i Nordland.»

Bodø Venstre er utrolig glad på Ida sine vegne og er sikker på at hun vil gjøre hele Bodø stolt i den kommende valgkampen, og senere som Nordlands representant på Stortinget.

Gratulerer Ida!

Bodø Venstre