Andersland: Avviser at kulturhus i Fyllingsdalen er avlyst

Julie Andersland, gruppeleder for Venstres bystyregruppe i Bergen, Foto: Jarand Boge

Frps Tor A. Woldseth foreslår å ta penger fra vedlikehold og bruke dem på kulturhus i Fyllingsdalen. – Han har tydeligvis ikke tatt lærdom av skoleforfallet, kontrer kulturbyråd Julie Andersland, i Sydvesten.

Frp hevder det ikke er noe problem å finne penger til kulturhuset, men de de selv satt med makten i Bergen tok de idretts- og kulturbygget ut av de siste budsjettet de fremla etter at de tapte valget i 2015.

Julie Andersland avviser at kulturhusplanene er avlyst. – Behovsanalysen er overhode ingen “bye, bye” til kulturhus i Fyllingsdalen, tvert i mot. Hadde Frp gjort jobben sin da de styrte kulturavdelingen frem til i fjor, kunne denne analysen vært på bordet for lenge siden. Det er den ikke, så nå må vi få en detaljert oversikt over hvilke lokaler kulturlivet i Fyllingsdalen trenger, sier Andersland til Sydvesten.

Byrådet har slått fast at vi ønsker et kulturhus i Fyllingsdalen og er fast bestemt på å komme behovet i Fyllingsdalen i møte, sier Andersland til Sydvesten.

Hele saken kan leses i tirsdagsutgaven av Sydvesten (ligger ikke på nett enda).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**